pátek 28. července 2017

Sušená domácí rajčata + video

Dříve jsem ráda zkoušela nové věci, ale v poslední době jsem na to docela líná... přiznávám, že občas jsem ráda, že jen padnu do postele a nic nedělám. V sobotu jsem ale měla náladu vyzkoušet něco nového a ani nevím proč, ale napadla mě domácí sušená rajčata!:) 


Byla to má první sušená rajčata a moc mi zachutnala!:) Zatím je skladuji ve skleničce v ledničce, ale už se těším, až je použiji na nějaké těstoviny.

Teď už se ale pojďme společně podívat, jak jsem je připravila. 

Ingredience:
cca 1,5 kg rajčat
sůl, sušená bazalka, sušený česnek
olej
stroužek čerstvého česneku 

Postup:
Rajčata jsem si nakrájela na cca 1 cm široké plátky a vložila na pekáč. Lehce osolila, posypala sušenou bazalkou, sušeným česnekem a pokapala slunečnicovým olejem.

Pekáč jsem vložila na 60 minut do trouby při teplotě 160°C, pak jsem teplotu snížila na 140°C a pekla dalších 60 minut. Nakonec jsem rajčata pekla posledních 60 minut při 120°C. 

Po vystydnutí jsem vložila sušená rajčátka do sklenice, kam jsem k nim přidala i stroužek česneku. 






Recept si můžete pustit i na mém youtube kanále: 

Máte rádi sušená rajčata?:) 

4 komentáře:

  1. Moc je nemusím, ale chci se je naučit jíst. Stejně tak jako olivy, neměla jsem je ráda teď si je kupuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já rajčata absolutně nejím ať syrová tak sušená, ale určitě budou dobrá! :)

    Medvědova slečna

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam to by mohlo být dobrý. :) Já je mám ráda, jen bych se asi nedokopala k tomu je udělat, dělají se dlouho jak tak koukám.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Mnam! Až se mi někdy povede vypěstovat rajčata v dostatečném množství, ráda to vyzkouším.
    Sušila jsem jednou, v sušičce ovoce a zeleniny, potom jsem to naskládala do skleniček, zalila olivovým olejem a dala do lednice. Potom jsem to úspěšně vyhodila, oliváč nějak ztuhnul a prostě to nebylo ono :-(

    OdpovědětVymazat